Opsamling fra mødet den 9. januar 2009
Dagsorden:
1. Kaffe og morgenbrød
2. Det videre arbejde med børnebibliotekernes profiler og personas– efter temadagen den 17. december
3. Forberedelse til præsentation til mødet den 28. januar med afdelingslederne
4. Evt.
Lotte bød velkommen.
Hvis nogen har problemer med at komme ind på bloggen og skrive på vores fælles kompetencepapir, så kontakt Thomas, som vil hjælpe.
Evaluering af vores fælles dag den 17. dec. Enighed om at havde været en rigtig god dag. “Alle tog det seriøst, og det gav en rigtig god stemning og arbejdsmiljø”. Dyssegård har i den kommende uge sat 2 timer af til at forberede oplægget til mødet den 28. jan. Ordrup: Kerstin har fortalt om projektet i Ordrup. HB: Har vilde planer i gang og har uddelt opgaverne imellem sig. Vangede: Var ikke til stede. Lotte taler med Pia E.
Det var sjovt at arbejde med personas – der kom mange fordomme og forestillingsevner frem.
Kompetencer og videndeling – samarbejde børnebibliotekarerne imellem:
Hvordan gør vi det? I forhold til projekter, det kontinuerlige faglige arbejde?
Skal er være møder i fremtiden? Hvordan skal de evt være? Hvilken form skal de have?
Det er en nødvendighed at der skal være en lyst til at møde op til møderne og deltage aktivt.
Materialer, indkøb… i forhold til den nye indkøbsafdeling.
idag har vi Formidlingsmøder ca. hver 3-4 uge. – med primært overordnede emner, som kan have relevans for bøde voksen og vørnebibliotekarer.
Vil ser i fremtiden at “børnemøderne” kunne ca. en gang hver anden måned, indeholde et møde med materialer. et møde hvor der skal videndeles mellem børnebibliotekarerne og børneindkøberne.
Form og indhold?:
Intern videndeling
Ekstern inspiration
Børnebibliotekarisk forum
Mødehyppighed
tilrettelæggelse
alle skal byde ind med noget
børnearrangementer
indretning
fremtid og fokus
evt. ansøgninger til projekter
yderligere samarbejde og vidensdeling med Udvikling og Vokseværk
Lokale indsatsområder – fx børne – og ungepolitikken
Vi vil anbefale at der skal være et årligt heldagsmøde for børnebibliotekarerne – et årligt “Ithaka-møde”.
Præsentation for afdelingslederne:
Punkt ét. Det kræver at ALLE møder til tiden…
2. Præsentation af processen v/ Lotte
3. præsentation af visualisering af alle børnebibliotekerne
4. Ny mødestruktur for børnebibliotekarerne
Skriv en kommentar